Do práce letadlem? Tady jsou odpovědi poslanců a senátorů

25. října 2007 v 19:01 | Filip Černý |  Kauzy jednotlivě
Otázky, které jsem poslal zákonodárcům (VIZ) zněly:
1) Využíváte zákonnou možnost cestovat na jednání Sněmovny či Senátu letecky?
2) Můžete sdělit, kolikrát jste tuto možnost v současném volebním období využil a v čem byla pro Vás přínosem?
3) Využíváte možnosti cestovat v business class ČSA?
4) Jak se díváte na snahy vypustit ze zákona možnost proplácení leteckých cest?
Považujete tuto možnost za nezbytnou?
Využíváte také možnost bezplatné cesty např. Pendolinem? Můžete tyto dvě možnosti srovnat?
5) Cestujete v rámci pracovních povinností veřejnou dopravou?
6) Jak se díváte na fakt, že poslanec z Prahy získává paušální náhradu na dopravu ve výši 40% platové základu, přestože do místa Sněmovny v podstatě nedojíždí, a poslanec z Moravskoslezského kraje jen ve výši 60%?
7) Existují nějaké další paragrafy v zákoně o platech představitelů, na které byste chtěl z nějakého důvodu upozornit?
Odpovědi můžete číst kliknete-li na nádpis článku.

Milada Halíková (KSČM) paní poslankyně bohužel poslala prázdný email.
Věra Jakubková (SZ)
1) Využíváte zákonnou možnost cestovat na jednání Sněmovny či Senátu letecky?
Ne. Důvodem je zejména vliv letecké dopravy na životní prostředí.
2) Můžete sdělit, kolikrát jste tuto možnost v současném volebním období využil a v čem byla pro Vás přínosem? 0 x
3) Využíváte možnosti cestovat v business class ČSA? Ne.
4) Jak se díváte na snahy vypustit ze zákona možnost proplácení leteckých cest?
Příznivě. Podporuji tzv. všemi deseti. Myslím, že je to otázkou hodnot (jak je máme každý seřazeny) a osobní zodpovědnosti.
Využíváte také možnost bezplatné cesty např. Pendolinem? Můžete tyto dvě možnosti srovnat?
Na zasedání Sněmovny, případně výborů PSP, poslaneckého klubu SZ a další jednání, která probíhají v Praze, jezdím téměř vždy Pendolinem - přestože mu vyčítám řadu nedostatků - od častých poruch, přes silnou klimatizaci a nedostatek místa a z toho vyplývající značné nepohodlí. K dobru - je čistý! Pokud jednání nezačínají již v 8,00 hod, kdy zvolím vlak Manažer - je lepší, prostornější - ale nefungují v něm zásuvky na PC a musím vstávat o hodinu dříve, tj. ve 3,00 hod - což považuji za kruté!
Přestože jsem ještě letadlem neletěla (a ani nepoletím :-), myslím si, že časově to musí vyjít téměř na stejno a ještě navíc získám nerušené 3,5 hodiny na práci či jiné aktivity. Při cestě letadlem by mě čekalo cestování na letiště, odbavování, čekání, převoz z letiště - pro mě ztracený čas.
5) Cestujete v rámci pracovních povinností veřejnou dopravou?
Ano a vždy si kupuji jízdenky. Bezplatně cestuji jen mimo Ostravu, stejně jako bych v původním zaměstnání jela na služební cestu. Je pro mě důležité chovat se normálně a nezneužívat svého postavení, které chápu jako službu ne jako osobní výhodu.
Poznámka: ovšem cestování nočními vlaky z Prahy do Ostravy, považuji za trest, pro každého.
6) Jak se díváte na fakt, že poslanec z Prahy získává paušální náhradu na dopravu ve výši 40% platové základu, přestože do místa Sněmovny v podstatě nedojíždí, a poslanec z Moravskoslezského kraje jen ve výši 60%?
Domnívám se, že doprava v hl. městě, např, taxi, je dražší než v Ostravě a MSK. Předpokládám, že i pražští poslanci mají reálné výlohy na cestovné, a´t už na území Prahy anebo v jiných regionech.
Řadu cest v rámci Moravskoslezského kraje absolvuji, díky "mizernému"
dopravnímu spojení, také autem či taxíkem. Předpokládám, že náhrady jsou určeny na pobyb po regionu a ČR. I při cestách vlakem z domova či domů, ale i jinam, je občas nutné koupit si místenku, příplatek, lehátko či lůžko a cestování tak není bezplatné :-). Připravuji i vycestování za hranice ČR bez toho, abych si nárokovala prostředky z PSP (praktické zkušenosti).
7) Existují nějaké další paragrafy v zákoně o platech představitelů, na které byste chtěl (a) z nějakého důvodu upozornit?
Považuji za důležité upravit rozsah imunity, odstranit možnost zdvojování náhrad, např. nárok na služební auto a zároveń úhradu cestovních náhrad.
Jiří Carbol (KDU-ČSL)
ad1) NE,
ad2) ani jednou,
ad3) NE,
ad4) nevadí mi,
NE,
zatím jsem nevyužil, jezdím autem,
ad5) samozřejmě, hlavně v Praze,
ad6) poslanci nejezdí jen do Sněmovny, ale také v rámci svého regionu, za občany, na jednání, atd.,
ad7) ne, zatím nemám konkrétní návrhy.
Liana Janáčková (SNK):
>1) Využíváte zákonnou možnost cestovat na jednání Sněmovny či Senátu
letecky?
Zřídkakdy.
>2) Můžete sdělit, kolikrát jste tuto možnost v současném volebním období
využil a v čem byla pro Vás přínosem?
V současném volebním období jsem této možnosti využila 1x.
Při služební cestě do zahraničí - návaznost spoje z Prahy.
>3) Využíváte možnosti cestovat v business class ČSA?
Ne.
>4) Jak se díváte na snahy vypustit ze zákona možnost proplácení leteckých cest?
> Považujete tuto možnost za nezbytnou?
>Využíváte také možnost bezplatné cesty např. Pendolinem? Můžete tyto dvě
možnosti srovnat?
Používání letadla není nezbytné, ale někdy je to nutné.
Já osobně upřednostňuji cestování Pendolinem nebo autem.
>5) Cestujete v rámci pracovních povinností veřejnou dopravou?
Ano.
>6) Jak se díváte na fakt, že poslanec z Prahy získává paušální náhradu
na dopravu ve výši 40% platové základu, přestože do místa Sněmovny v podstatě nedojíždí, a poslanec z Moravskoslezského kraje jen ve výši 60%?
Tento poměr není adekvátní.
>7) Existují nějaké další paragrafy v zákoně o platech představitelů, na
které byste chtěl (a) z nějakého důvodu upozornit?
Na tuto problematiku by se mělo pohlížet komplexně, zatím jsem se tímto nezabývala.
Václav Klučka (ČSSD)
1) Využíváte zákonnou možnost cestovat na jednání Sněmovny či Senátu letecky?
tuto možnost takřka nevyužívám
2) Můžete sdělit, kolikrát jste tuto možnost v současném volebním období využil a v čem byla pro Vás přínosem?
od června 2006 do září 2007 - 2 krát na cestě tam i zpět, především časové důvody
3) Využíváte možnosti cestovat v business class ČSA?
vzhledem k četnosti svého cestování nemám nárok na tuto třídu, tudíž nevyužívám
4) Jak se díváte na snahy vypustit ze zákona možnost proplácení leteckých cest?
Považujete tuto možnost za nezbytnou?
Využíváte také možnost bezplatné cesty např. Pendolinem? Můžete tyto dvě možnosti srovnat?
vypuštění ze zákona možnosti proplácení leteckých cest by mě až tak nevadilo. Pokud jde o Pendolino, kterým jezdím, pak si kupuji místenku za 200,- Kč
5) Cestujete v rámci pracovních povinností veřejnou dopravou?
cestuji, pokudto spojení s navštíveným místem umožňuje, jinak jezdím svým autem.
6) Jak se díváte na fakt, že poslanec z Prahy získává paušální náhradu na dopravu ve výši 40% platové základu, přestože do místa Sněmovny v podstatě nedojíždí, a poslanec z Moravskoslezského kraje jen ve výši 60%?
doprava poslance není jen do místa sněmovny, ale v podstatě po celé ČR,, pokud chce důsledně vykonávat svou funkci ve vazbě na zařezení do výborů poslanecké sněmovny. Uvedená procenta jen zobrazují aritmetiku vzdáleností k místu sněmovny, což je dílčí kriterium.
7) Existují nějaké další paragrafy v zákoně o platech představitelů, na které byste chtěl (a) z nějakého důvodu upozornit?
Nemám nic proti tomu, že platy veřejných činitelů jsou pod veřejnou kontrolou. Vadí mě, že bez srovnávání efektivity činnosti jednotlivců je paušálně odsuzováno vše, co souvisí s činností poslance či senátora. Je mnoho jiných profesí ( o kterých se veřejně nemluví) , kde příjmy osob dosahují nepoměrně vyšších částek, než je tomu u poslanců a senátorů a jsou rovněž tvořeny z "odevzdaných " financí občanů. Považuji to za velmi lacinou mediální "komedii"!
Kateřina Konečná (KSČM)
1) Využíváte zákonnou možnost cestovat na jednání Sněmovny či Senátu letecky?
> Velmi ojediněle, pouze pokud nemám jinou možnost, například, když mám do noci v pondělí jednání ve svém kraji a v úterý ráno mám jednání v Praze.
> 2) Můžete sdělit, kolikrát jste tuto možnost v současném volebním
> období využil a v čem byla pro Vás přínosem?
> Přesné číslo bohužel neznám, ale i vzhledem k tomu, že nebyla zasněžená zima, tak opravdu jen párkrát. Této možnosti jsem v předchozích letech využívala především v zimě, kdy jsem neměla jistotu, že bych vzhledem ke stavu silnic přijela na zasedání PS včas.
> 3) Využíváte možnosti cestovat v business class ČSA?
> Vzhledem k tomu, že vlastním zlatou kartu ČSA tak si mohu bezplatně nechat letenku změnit na vyšší třídu, ale této možnosti nevyužívám.
> 4) Jak se díváte na snahy vypustit ze zákona možnost proplácení leteckých cest?
> Považujete tuto možnost za nezbytnou?
> Využíváte také možnost bezplatné cesty např. Pendolinem? Můžete tyto
> dvě možnosti srovnat?
> S těmito snahami nemám žádný problém, každý z nás dostává příspěvek na dopravu a z tohoto příspěvku si v případě nutnosti může zaplatit i letenku. Mít bezplatnou leteckou dopravu nepovažuji dlouhodobě za nutné a nezbytné pro výkon funkce. Pendolinem necestuji, vzhledem k tomu, že bych musela vlakem dojet buďto zpět do Ostravy nebo do Olomouce, časová ztráta je pro mne natolik veliká, že jej nepoužívám. Při cestách vlakem používám vlaky EC,, rychlíky nebo IC, které mají zastávku v Hranicích na Moravě.
> 5) Cestujete v rámci pracovních povinností veřejnou dopravou?
> Ano, z 99 % v Praze
> 6) Jak se díváte na fakt, že poslanec z Prahy získává paušální
> náhradu na dopravu ve výši 40% platové základu, přestože do místa
> Sněmovny v podstatě nedojíždí, a poslanec z Moravskoslezského kraje jen ve výši 60%?
> Takto jsou pravidla nastavena a já s neprůhledností proplácení jízdného dlouhodobě nesouhlásím, ale změnit toto v PS je více než složité. Podle mého názoru existuje systém, jak jízdné proplácet a to systém, který funguje například i v Evropském parlamentu, tzn., že je proplácena konkrétní jízdenka nebo cesta vozem z místa na místo. Tento systém EP používá a já jako pozorovatel jsem jej měla možnost zažít a myslím si, že byl transparentní a průhledný. Kromě toho mají poslanci EP jakýsi roční paušál, který mohou využít na cesty na různé konference a semináře, ale kde je jasně daná roční výše.
> 7) Existují nějaké další paragrafy v zákoně o platech představitelů,
> na které byste chtěl (a) z nějakého důvodu upozornit?
V tento okamžik si žadné nevybavuji.
Pavel Kubuš (ČSSD)
1. Možnost cestovat letecky na schůzi sněmovny nevyužívám
2. a 3. Neletěl jsem ani jednou
4. Myslím, že možnost cestovat letecky by měla zůstat, poslanec se může dostat do situace kdy to potřebuje.
Já jezdím do Prahy v měsíci jednou až dvakrát vlakem ( Pendolinem) a dvakrát až třikrát vlasním autem, tj cca 1500 - 2300 km za měsíc
5. Veřejnou dopravou ne, vlastním autem cca 500 km za měsíc
6. Nezajímal jsem se o to, na první pohled, v porovnání s poslanci z východní Moravy by měli dostat méně
7. Ne
Rudolf Kufa (ČSSD)
no, využívám zákonnou možnost cestovat na jednání PS PČR.
Přesný počet cest Vám nesdělím, neznám jej. Jednalo se vždy o cesty na schůze PS, méně jak na polovinu schůzí, na ostatní jsem cestoval vlakem, přínos je jednoznačný, doba cestování se pro mně zkrátí více jak o polovinu.
Tato možnost existuje až po nalétání určitého počtu mil, prozatím jsem necestoval bussines classem.
Vypouštět leteckou dopravu nepovažuji za dobrý krok, i když ji za nezbytnou nepovažuji, využívám většinou cestování Pendolinem, které není zcela bezplatné, platím místenku v ceně 200,- Kč.
V rámci svých pracovních povinností cestuji veřejnou dopravou a to zejména v Praze, v regionu sporadicky.
Každá taková srovnání pokulhávají, nechci je hodnotit, nejsem pražským poslancem.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama