Zdroje informací k tématu: předražené dálnice v ČR

25. června 2007 v 18:57 | Filip Černý
Nezávislá analýza o výběrových řízeních v Česku: zaplacená Státním fondem dopravní infrastruktury. Popisuje závažné chyby při tendrech v ČR, příčiny předražování staveb a především zkušenosti ze zahraničí. POD ODKAZEM NAJDETE JEN DŮKAZ, ŽE ZPRÁVA NA STRÁNKÁCH SFDI VISELA. PROTOŽE JASNĚ POPISUJE CHYBY STÁTU, NOVÉ VEDENÍ SFDI JI Z WEBU STÁHLO. Na jejím umístění na jiný web pracuji.
Analýza, kterou vypracovalo slovenské ministerstvo dopravy v roce 2003 z množství relevantních evropských zdrojů (uvedeny v tabulkách). Z ní vyplývá, že nejdražší úseky nových dálnic lze nalézt v České republice. Srovnání se přitom zabývá stavbami, které od té doby ještě podražily.
Kontrolní akce zjistila prodražení o dálnice D8 o stovky miliónů korun a zároveň jemným úřednickým náznakem konstatuje, že i při relevantním srovnání ceny dálničních mostů (což je nejjednodušší položka pro srovnání) vychází výstavba v ČR dráž.
Web ekologických inciativ o vývoji kolem trasy před D8, která se teprve začne stavět. Stát zamítl variantu, která měla zachránit unikátní přírodní útvar a rozhodl se povrchovou trasu.
Tady pak najdete propočty, kolik měla stát varianta s tunelem. Ředitel silnic a dálnic Alfréd Brunclík oznámil, že povrchová trasa může stát až 12miliard korun. Je to mnohem vyšší cena, než uváděla státem placená firma Pragoprojekt u šetrnější varianty s tunelem.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Mirek | 24. května 2009 v 19:34 | Reagovat

Pane Černý, díky bohu za vaši práci, jinak by snad km dálnice v této republice stál brzo 10 x tolik než na Západě a odpovědní státní úředníci by nám tvrdili, že je to tak v pořádku. Doporučuji, aby jste se podíval na zoubek také dalšímu pouplárnímu nešvaru a to je používání nekvalitních živičných směsí do podkladů našich silnic a dálnic. Fakturována je ale prvotřídní kvalita, protože to nikdo ze strany investora (stát) nekontroluje. Chtělo by to srovnat s kontrolními postupy v Německu nebo Rakousku, proč si to tam stavební firmy nedovolí a u nás ano? Zisky firem díky těmto pdvodům jsou obrovské a navíc si tím vytvářejí práci do budoucna, protože takto nekvalitní povrch samozřejmě vydrží 1-2 sezóny a začne se rozpadat. O zárukách na kvalitu povrchu zřejmě na ŘSD nebo správách silnic nikdy nic neslyšeli. Děje se to běžně i na nových dálnicích o opravách silnic nižších tříd ani nemluvě. Poškozuje to ekonomiku a vysává státní rozpočet nicméně je to velmi výhodné pro zúčastněné, takové perpetum mobile na peníze.

Hodně zdaru a ještě jednou díky

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama